مزخرفات

میوه هایی ناچیز از نهال کوچک وجودم

مزخرفات

میوه هایی ناچیز از نهال کوچک وجودم

مزخرفات

سلام. این تصویر کودک درونم است!
مطالبی بس در گونه ی خود، نادر که باید با آب طلا نوشت؛ از بس که مزخرف اند!

نویسندگان
  • ۰
  • ۰

کلاس در وقت اضافه

بعضی از استادهای محترم، دانشجوها را بیش از حدّ مجاز سر کلاس نگه می‌دارند. طبق آیین‌نامه‌ی وزارت علوم، زمان حضور استاد در یک کلاس دو ساعته باید 100 دقیقه باشد! حالا حسابش را بکنید اگر به طور میانگین در طول نیمسال، هر جلسه، 15 دقیقه اضافه‌تر سر کلاس باشند، 240 دقیقه‌ی کلاس‌ها در وقت اضافه تشکیل شده است! یعنی در واقع به جای 16 جلسه، بیش از 18 جلسه به کلاس رفته‌اند!

_ اندر فواید این کار:

1.       اشتغال‌زایی! این کار باعث می‌شود بعضی دانشجویان به دلیل فشار زیاد، به سرشان بزند و دیوانه شوند! لذا دانشگاه مجبور می‌شود برای درمان این دانشجویان تعداد بیش‌تری روان‌شناس استخدام کند!

2.       افزایش تولید و رونق تولید ملی! به دلیل فرسوده شدن صندلی‌ها، دانشگاه باید صندلی بخرد تا دانشجویان مجبور نشوند سر پا بایستند یا کف زمین بنشینند! پس تولیدی‌های صندلی مجبور می‌شوند کارگرهای بیش‌تری استخدام کنند تا تولیدشان بالا برود و جوابگوی نیازهای دانشگاه‌ها باشد.

3.       تمرین صبر برای دانشجویان! دانشجو به این طریق یاد می‌گیرد که صبور باشد و میزان تقوای خود را بالا ببرد!

_ اندر مضرات آن:

1- افزایش استهلاک صندلی‌ها. زیرا این صندلی‌ها برای استفاده‌ی 100 دقیقه به صورت مداوم تهیه شده‌اند و استفاده‌ی بیش از اندازه باعث کاهش عمر آن‌ها می‌گردد!

2- افزایش فشار قبر! حضور بیش‌تر در کلاس، مستلزم مصرف برق بیش‌تری است. کلاس که نمی‌شود تاریک باشد! این کار موجب اتلاف منابع تجدیدناپذیر انرژی می‌گردد و ممکن است آیندگان، به دلیل مصرف بیش از اندازه، زبان به لعن و نفرین ایشان باز کنند!  اگر حتی یکی از این لعن‌ها بگیرد هم فشار قبرشان افزون خواهد شد.

3- افزایش بزهکاری‌های اجتماعی و تخریب محیط زیست! زیرا دانشجویی که پس از دو ساعت بی‌تحرک بودن از مکانی خارج می‌گردد به مثابه‌ی پرنده‌ای است که تازه از قفس آزاد شده باشد و به دلیل این‌که انرژی‌های زیادی در درون وی ذخیره شده است، ممکن است این انرژی‌ها را به طرز غیرصحیح آزاد کند و به درخت‌ها، دیوارها، گربه‌ها و یا حتی آدم‌های دانشگاه صدمه بزند و به نحوی خود را خالی کند!

4- ایجاد دوگانگی ارزشی در دانشجویان هنگام مشاهده‌ی الگوهای متفاوت و متضاد! بالاخره دانشجوی ساده‌دل متوجه نمی‌شود کدام استاد درست رفتار می‌کند! استادی که کلاس دو ساعته را در کم‌تر از یک ساعت به پایان می‌برد یا استادی که پس از 120 دقیقه آن هم با کلی اکراه و پس از شنیدن متلک‌های آبدار، زنگ کلاس را به صدا در می‌آورد؟!

_ چند راه حل عملی برای نجات یافتن دانشجویان از این وضعیت:

1.       تماس با شماره‌‌ی ساعت‌گوی گویا(119) و قرار دادن تلفن بر روی حالت بلندگو. البته قبلش باید با 119 هماهنگ کند که یک آقا به تلفن پاسخ دهد! چون ردیاب‌های دانشگاه به صدای خانم حساس می‌باشد و ممکن است کاری دست دانشجوی بیچاره بدهد!

2.       گوشزد کردن آیین‌نامه‌ی وزارت علوم به استاد محترم. شاید ایشان واقعا اطلاع نداشته باشند! البته باید به روشی غیر مستقیم انجام گیرد تا به ایشان برنخورد. مثلا این آیین‌نامه را زیر پوشه‌ی استاد قرار دهند.

3.       یکی از دانشجویان سعی کند پس از گذشت وقت قانونی کلاس، حالش به هم بخورد! اگر هم نخورد، به زور بخوراند و یا فیلم بازی کند! البته باید خیلی طبیعی نقش خود را بازی کند تا قضیه لو نرود و نشان دهد که بد شدن حالش، رابطه‌ی مستقیمی با زیاد سر کلاس نشستن دارد!

4.       اگر راه‌کارهای قبلی، کارساز نبود، دوستان می‌توانند شب‌ها دیرتر بخوابند و ادامه‌ی خواب خود را در کلاس بروند! البته باید تمرین کنند که بتوانند با چشم باز به خوابی عمیق فرو روند تا استاد محترم متوجه نشود وآزرده‌خاطر نگردد!

  • ۹۲/۰۷/۳۰
  • سید محمد میرلوحی

نظرات (۲)

سلام
مطالب وبلاگت خیلی قشنگ تر از اونایی که میذاری تو پهپاد
یک توصیه دوستانه هم
ادامه مطلب تا میتونی نذار
خواننده حوصله ادامه مطلب رفتن نداره
  • حمید درویشی
  • سلام بر شما 
    با افتخار لینک شدید سید عزیز
    از شیرینی عید غدیر شما که بی نصیب بودیم، البته به نظر ما، هر روز غدیر است و هر مکان هم محل برکه غدیر خم است! اصلا هیچ وقت، دیر نیست.
    پاسخ:
    سلام عیکم.
    براتان مخصوص کنار گذاشته ام. ان شاء الله تقدیم خواهم کرد.
    تذکرات جنابعالی اعمال شد. ممنون از الطاف جنابتان.
    یا حق.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی